Hingstvisning

I kväll var jag på hingstvisning. Många fina hästar. mina favoriter var Niveau, Qalle, Black Coffee, Daytona och Richfield. Svårt att jämföra dom när dom är i olika åldrar och har olika talanger. Till Capella skulle det vara roligt att prova en hopp hingst. Funderar på Niveau han verkade ha ett bra temprament, hoppteknik och samarbetsvilja. Tyckte även att han hade fina gångarter. Qalle skulle också passa bra. Qalle är snygg, bra gångarter och hoppar riktigt bra. Men att korsa Qalle och Capella oroar mig lite... Capella va en tuff häst att rida in... och Qalle verkar tycke att det är roligt att bocka precis som Capella. Därför kan jag tänka mig att avkomman kommer att bli en bockmaskin!!! Men kombinationen kan bli super bra. Hästarna har samma positiva sidor som hopptekniken,charmen och smidigheten mm. Det kommer aldrig att bli en elak häst men en bushäst får man nog räkna med. ;) Det får man väl ta... Jag hittade ingen häst i dag som kändes helt rätt till Ciara. Hon behöver en bogfri hingst med extra bra gångarter inte en alltför stor hingst. Jag hoppas att Bugatti Hilltop kommer tillbaka till Sverige nästa år. Han skulle bli perfekt till Ciara. Roligt att se alla hingstarna men inget sto ska betäckas i år men nästa år. :)



2 bilder på Black Coffee e: Belllini ue:Chapman (Släkt med Capella)

22 april, Niveau i sin hage
Niveau_bruksprov_nolin.jpg
2 bilder på Niveau e:Emmerton ue:Voltaire


 
Richfield e:Riccione ue:Ferragamo

Qalle e:Quite Easy ue:Maraton






2 bilder på Bugatti Hilltop e:Bergamon ue:Rubinstein 1

Vilken hingst är snyggast??????

Kommentarer
Postat av: amela

jag tycker att den första hästen hade smakat gott :) Ja skojar Carro :P nee men va min favvo! =)

2008-04-03 @ 20:43:20
URL: http://www.amelamusic.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0