Lida mer med en pil än ett skott???

Läste lite i en jakttidning... Blev irreterad... Djur ska dödas på det sättet som går snabbast och gör minst ont. Det tycker jag är självklart. Inte för att jägarna ska tycka att det är roligt att jaga. Artikeln jag läste handlade om att vissa jägare ska få tillstånd att jaga med pilbåge. Vilket dom vill göra pga att dom tycker att det är mer spännande!!! Varför? Kan dom inte nöja sig med att skjuta pilbåge på en tavla. Det är annars förbjudet i Sverge att jaga med pilbåge. Jag är inte speciellt insatt i hur det går till med pilbågsjakt. Men min spontana reaktion är att det är lättare att träffa rätt med ett gevär och att djuret då dör snabbare. Känns som att djuren får lida mer med en pil än ett skott??? 


Kommentarer
Postat av: cat

sv: vad roligt att du gillar bilderna. Det är många bilder som inte är mina, men jag älskar att fota:)

2008-04-19 @ 12:44:12
URL: http://gallon.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0