Nya tider

Nu har jag nya tider varannan vecka!!! :) Nästa vecka ska jag jobba 8-14.30. Då åker jag direkt till stallet efter jobbet. Sen har jag hela kvällen fri!!! Perfekt!! Kanske t.o.m hinner titta på tv lite.

Jag är trött på att höra allt tjat om att homosexuella inte får gifta sig!! Det spelar väl ingen roll?? Låt dom gifta sig det skadar väl ingen eller??

Jag tittade på tv4 nyhetsmorgon förra veckan då hade dom ett reportage om pensionärernas mat. Stackars pensionärer dom får äta mat som har färdas runt flera mil och när den väl kommit fram så får dom värma den i mikron. Smakar inget vidare och innehåller massor av tillsattser, färgämnen mm. Inte för att dom gamla ska få i sig bra vitaminer och grejer. Nej, utan för att maten ska ha mer färg och hålla bättre. Helt sjukt!!! Jag tycker att pensionärerna förtjänar nyttig och god mat som är nylagad!! På fängelsen i Sverige serveras bättre mat. Anders som mördade Engla kommer att få bättre mat än våra pensionärer.... Om han ens kommer i fängelse...??


Läs va pensionären Erik säger:

"Hårda bitar"

89-årige före detta gruvarbetaren Erik Hjertberg bor ensam i sin lägenhet.
Varje dag öppnar han sin matlåda som lagats och förpackats i Västergötland och körts 37 mil till Svärdsjö i Dalarna.
Ofta smakar eller luktar maten ingenting.
Till exempel serveras köttsoppa titt som tätt, men det är allt annat än en favorit hos Erik.
- Herregud vad hårda bitar det är i soppan. Jag kan inte tugga sönder dem, det går inte, säger Erik Hjertberg.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0