Love Henke

Efter en dag på jobbet är man trött. Klockan är snart 11. Läggdags för länge sen för Carro. ;)  Ska upp tidigt i morgon ska rida Ciara och Capella. Sen ska jag hinna dammsuga och damma min bil. Så han är fin till besiktningen på torsdag. Ja, min bil är en han!! Jag döper alla min bilar. Känns som att bilarna håller bättre om man ger dom ett namn som passar. Min första egna bil var en Toyota corolla. Köpte den för 2000kr. Riktigt bra affär!!! Han hette Henke höll i 2år ungefär och drog lite bensin. Det var verkligen något speciellt med bilen Henke.När han väl gav upp så var det allt på en gång... Jag kom ihåg sista åk turen. Jag var i krokek skulle skjussa hem några killar mitt i natten. Växellådan gick sönder!!  Fick starta bilen genom att rulla ner för en backe sen gick det inte att stanna bilen. Om vi stannade bilen skulle vi inte få igång den igen. Så killarna fick hoppa ur och i bilen i farten när jag körde runt på en parkeringsplats. (Körde väldigt sakta så det var inget farligt! Rullade typ!!) Sen fick jag ställa bilen vid stallet och fick skjuss av William till min stuga. Sen fick jag hjälp av snälla Owe och Aspen att köra bilen till skroten. Jag tror att jag fick 1500kr för bilen av skroten. (Väldigt bra eftersom jag köpte den för 2000kr) Jag hann dock inte sörja så länge var ju tvungen att skaffa en ny bil!! Denna gången blev det en fantomen-blå Volvo 240. Namnet blev så klart Olof the Fantomen!! Jag och Fantomen funkade ok ihop men det var inte det dära extra... Jag tyckte att han åt upp alla mina pengar och va lite trög. Vi hade ett par bra år ihop sen ville jag byta bil. Bytte då till min nuvarande bil Snowboll. Bilen är så klart vit ganska rund och glad. Drar lite åt höger förövrigt gillar jag min Reno. Så jag håller tummarna att han ska klara besiktningen!! Orolig!!! :(

Pratade med min ridkompis Maria tidigare ikväll. Vi pratade om att ha möte på söndag med dressyrlaget i Götene. Vi måste ändå dit på TR-möte. Så det passar mig bra!!

Innan jag lämnade jobbet passade jag på att sätta mig i massage stolen en kvart. Det är så skönt. Jag kan erkänna att jag var lite skeptisk till stolen i början. Men det är skönt och det känns bra efteråt. Jag tycker rygg och axlar känns bättre sen jag började använda massagestolen. Använder den ca 2ggr i veckan.

Måste sova nu...

Kram och Gó natt!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0