Rovfåglar

När jag jobbade på kolmårdens djurpark. Följde jag och Mia med Owe till Danmark Ebeltoft ZOO för att hjälpa djurvårdarna där att träna upp sina kameler till ridning. Jag blev då vän med en man som hette Hans. Han var falkonerare. Jag har följt med honom och träna rovfåglar. Det är det roligaste jag har gjort i hela mitt liv!! Han ville att jag skulle flytta dit och jobba för honom. Drömjobb!!! Det var nära att jag flyttade...

image35
 

image36



image37


image38


image39


image40


image41


image42


image43


image44


Jag har klappat Delfiner, Geparder, Lejon, Noshörningar mm.. Men Att träna rovfåglar ute i naturen det är det häftigaste och roligaste jag någonsin har varit med om. Det kändes mer på riktigt!!

Hans tog själv mord för ca 2 år sedan. Han skrev ett avskeds mail till mig på danska. Han skrev att jag hade varit en bra vän mm... Jag förstod inte att det var ett  avskedsmail förrän jag hörde att han hade tagit självmord. Minns bara att jag hade reagerat på att han skrev så annorlunda och att han avslutade så konstigt... Tänker på Hans när jag ser rovfåglar...  

image45

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0