Tävlingshelg

I Lördags var jag på dressyr tävling med Ciara. Första klassen kändes inte så bra. Ciara var stel och va rädd för dressyrstaketet så hon ville inte gå vägarna riktigt som jag ville. Inga stora fel men jag tyckte att vi fick bättre poäng än vi förtjänade. Andra klassen kändes jätte bra!! :) Hon gjorde jätte fina ökningar. Vi hamnade 6:a.



Idag var jag med Capella i Hjo på hopptävling. Första klassen började med en vägring sen hoppade hon första hindret men tjurigt. Andra hindret visste jag att hon skulle försöka smita ifrån pga att det såg ut som en mur. Så jag tryckte på henne lite extra och vi flög över det hindret. Men vi hade lite problem i svängen påväg till nästa hindret... Capella gjorte en hastig U-sväng så jag råkade ramla av... Ops!! Men det gick bra. Capella var inte riktigt sig själv hon kändes vinglig och var riktigt tjurig.

Här är jag efter jag hade ramlat av... :(

Andra klassen gick bra!! Vi kom igenom hela banan utan att skada oss :)  










Sen har jag några bilder på mina lagkompisar. Alla från laget har jag inte med mig tyvärr. Skulle vara kul med en bild med alla egentligen.







Marikas häst är så fin tycker jag. Älskar den färgen!!! Hästen är till salu om någon är intresserad?? ;)

Många frågar mig vad jag tycker är roligast dressyr eller hoppning?? Jag vet inte!!! Just nu är dressyrtävlingarna och hoppträningarna roligast. Nästa helg blir det dressyr lördag och söndag med Ciara+att Capella ska få följa med till dressyrtävlingen på söndagen. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0