Alla hästar 1år äldre!

I dag räknas alla hästar 1 år äldre.
Caramia 2 år.
Cassidy 3 år.
Commancher 5 år.
Ciara 8 år.
Capella 13år.
Maja är äldst nu blir 18år.
Om Confetti hade levt skulle hon blivit 28 år. (Confetti är Majas, Capellas och Ciaras mamma)

Idag var jag och Harald ute och tränade Caramia och Cassidy.
Cassidy har varit snäll i all hantering förutom att hon är lite kittlig när man borstar henne så man får ta det försiktigt så hon inte försöker sparka. Än så länge har hon fått låna Capellas träns men bettet är lite stort så jag måste byta ut bettet till en storl mindre. Cassidy ska börja tränas ordentligt nu. Vill helst visa henne riden på 3-års testet. Men det beror på henne vill inte pressa henne när hon inte är färdigväxt.
Jag tycker att det är fel att  3-års testet är redan i Maj. För hästarnas skull borde det vara i september. Många rider för hårt på sina unga hästar innan deras kroppar klarar av det...

Cassidy och Mia i hagen

Caramia

Cassidy och Harald.

Bilderna är riktigt dåliga pga att min kamera tyckte att det var för kallt så den la av hela tiden...
Vi mätte Cassidy och Mia också.
Cassidy var 160cm och Lilla Mia var bara 146cm. Hoppas Mia växer mkt mer!!! Cassidy kommer växa lite till så det kan bli lagom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0