Högskolan i Väst

I går började jag skolan. Har nu gått 2 dagar av 3 år!!! Känns som att det är ganska långt kvar...
Klassen verkade bra. Vi har blivit indelade i arbetsgrupper. I min grupp är det en 2 tjejer en från Vinninga och den andra från Lidköping sen är det en kille från Skara. Jag tror att det kan bli en bra grupp. Alla verkar snälla och arbetsvilliga!! Jag och tjejen Anna från Vinninga samåker ev ska dom andra två samåka med oss längre fram. Det skulle bli perfekt om vi blev 4 i bilen, mkt billigare för oss alla! :) 
Det som jag tycker är jobbigast med utbildningen är Engelskan... Engelska har alltid varit mitt sämsta ämne. Vi har redan fått 2 Engelska häften som vi måste läsa igenom. Den ena häftet är ok. Men det andra innehåller mkt svårare engelska... Inget kul!! :(
Jag ska köpa en översättningspenna. Den är dyr... Men om jag ska tvingas läsa så här svår engelska i 3 år så behöver jag all hjälp jag kan få!!! Lite desperat... 
Jag börsökte översätta ord från texten med hjälp av lexikon på nätet nu. Leikonet hittade inte 75% av orden jag ville ha översatta...






Kommentarer
Postat av: Fru Gustavsson med Glenn Top

Hejsan.

Jag såg att du hade ringt min mobil för nån dag sedan. Hur är det med dig sedan avtrillningarna?

Jag har gått och oroat mig lite för dig. Du får hjärtligen höra av dig om jag kan stå till hjälp med. Kram Rachel.

2009-01-14 @ 02:06:19
URL: http://xoya.bloggagratis.se
Postat av: Sara

Använda dig av översättningsroboten som finns på www.amesto.se.. den är skitbra. :)

2009-01-15 @ 11:05:27
Postat av: Moster Annica

Kul att följa dig på bloggen. Moa har också börjat plugga igen. Du kan ju titta in på hennes blogg om du är intresserad. Kram/Annica

www.mouya.blogg.se

2009-01-16 @ 16:27:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0