Vartofta 17/4

I söndags var jag i Vartofta och tävlade dressyr med Ciara. Hon var högbrunstig. Men skötte sig bra trots det. I LB:1 kändes hon hackig och jag fastnade med tyglarna mellan sadelen och schbraket några gånger. Jag tyckte inte att det känndes så bra... Men mina åskådare var nöjda. Vi slutade på en 4:e plats med 69.655% vilket är bra! Speciellt för en brunstig fuxmärr! ;)
Redan i uppvärminingen till LA:1 känndes Ciara slut. Hon gjorde allt jag bad om men det känndes som hon var jätte trött... Så jag värmde upp väldigt försiktigt. Skrittade mest och sen försökte jag väcka igång henne inför starten. Jag hade bytt schabrak till denna starten. Hon känndes lite seg. Jag tryckte fram henne så gott det gick. Men det hade inte sett så segt ut säger dom. Jag är väl van vid att hon är mer explosiv. Mitt i programmet ropar dom efter mig i högtalaren om prisutdelningen. Så jag tappade focus och red fel väg... Det blev 6p avdrag för fel väg... Fick trots det hyfsade poäng 62.632%. Om jag inte hade fått mina minus poäng för fel väg så skulle jag fått en väldigt bra placering! Arg på mig själv! Men roligt att Ciara får så bra poäng när jag känner att vi inte är på topp! :) Så allt som allt är jag nöjd med tävlingen!
Vårat lag kom på en 6:e plats.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0