Kvällsplugg

Vi ska ha grupparbete imorgon... Så jag sitter här och läser en artikel och läser om fenomenologi.
För er som inte redan vet, så är fenomenologi en teori och metod inom filosofin. Betyder läran om fenomen och väsen. I fenomenologin studeras förhållandet mellan varseblivningen och objekten för varseblivningen, och försöker förklara eller beskriva idéer och väsen (Väldigt kortfattat).

I dag på handledningen känndes det nästan roligt att börja skriva C-uppsats. Trivs bättre med den nya handledaren. Man vill så mycket så här i början av ett projekt. Jag vet att jag kommer att tröttna redan efter inledningen. Jag ska börja med att skriva lite på inledningen och hitta någon/några teoretiker. Ska till bibloteket så fort tentorna är över och låna lite böcker till c-uppsatsen.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0