Harald kom förbi för att titta på Ciara

Nu har jag varit i stallet. Harald kom förbi och tittade på när jag tränade Ciara. Så det var roligt att hon gick bra.  Tränade galoppombyten och samling. Han tyckte att hon hade förbättrat sig i vissa rörelser och blivit snyggare!!! Hon har framförallt blivit snyggar, grövre och fått mer energi tycker jag. Ibland lite väl mkt energi... :( Ramlade av för ca tre veckor sen pga att hon var lite väl pigg. Hon skyggade för en häst som kom i galopp mot henne. Jag hade lite halvlånga tyglar och va inte alls med på att hon skulle flyga åt sidan och börja bocka. Tur att jag hade både hjälm och säkerhetsväst på mig. För jag flög rakt in i väggen. Klarade mig bra, lite öm i kroppen några dagar bara! :)
Hälften av ryttarna i ridhuset använder inte hjälm. Vissa inte ens när dom hoppar!!! Fattar inte varför?! Tycker att det är ganska dumt... Speciellt efter våran kurs i akutsjukvård! 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0