Hugo har varit hos vet!

I går var Hugo hos vet... :( Han sövdes. Vet gjorde sönder båda trumhinnorna på honom. Hittade seegt slem i mellanörat. Sen tömmde dom analsäckarna på honom dom var infekterade och sen tog dom bort lite lite tandsten. Vetrinären hittade ett litet blåsljud på vänster sida... Hoppas han inte har ngt hjärtfel... Blir orolig... :( Jag fick bära honom till och från bilen. Sen när jag skulle till Erik fick jag bära honom till mamma och pappa också... Känndes jobbigt att lämna honom i det skicket...
Så idag har jag och Hugo haft en hel dag! :) Han har varit lite medtagen idag också. Han äter kortison och antibiotika nu. Så det blir att gå ut och gå ngn extra tur. Han dricker väldigt mkt nu...

Hugo börjar bli gammal 5,5 år redan! Otroligt!!!

Nu ska jag tvinga i Hugo hans medicin sen gå och lägga mig i morgon ska jag upp tidigt. Först städa i stallet & rida hem hästarna till Haralds. Dom ska beta där i sommar. Sen ska jag till Erik. ♥ Vi ska till hans föräldrar. Eftersom det är morsdag! Min mamma är ändå i Varberg så min kunde vi inte fira. Vi ska tydligen få den godaste smörgåstårtan ever! Enligt Erik!!! Jag gillar smörgåstårta men är lite orolig för att det är räkor på... Klarar av att äta några men om det blir många får jag smyga över dom på Eriks tallrik när ingen ser ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0